Naše škola se do projektu zapojila již popáté. Před jeho zahájením jsme se spojili se slovenskou školou, kterou jsme potkali v e-Twinningovém miniprojektu, a tou byla Špeciálna základná škola, Banská Štiavnica.
Nabídli jsme participaci na projektu a slovenští přátelé náš návrh přijali.
Do projektu se zapojilo 20 žáků na obou stranách.
Samotnou fázi realizace si vzaly na starost třídní učitelky ve spolupráci s vyučujícími výtvarné výchovy.
Velmi důležitá byla příprava.
Na mapě jsme si vyhledali slovenské partnerské město, na internetu jsme si prohlédli webové stránky školy, hovořili jsme o slovenském jazyce, kterým žáci hovoří. Tím jsme plnili i dílčí cíle projektu a uplatněny byly mezipředmětové vztahy ve výuce.
Žáci si při výběru příběhu povídali s pedagogem o své oblíbené zvolené postavě, přinesli si do školy vlastní knihu nebo společně hledali informace a obrázky na internetu.
V průběhu měsíce října na záložkách pilně pracovali. Někteří žáci sami, jiní s vedením pedagoga. Použity byly různé techniky.
Výsledkem snažení byly pěkné záložky, které si prohlédli nejen žáci, ale i pedagogové.
Museli jsme vybrat 20, které měly putovat na Slovensko.
Odeslali jsme je a vyhlíželi zásilku z partnerské slovenské školy. Dorazila začátkem listopadu a obsahovala nejen hezké záložky, ale i pozdravy, školní časopis a drobné sladkosti.
Průběh realizace celého projektu jsme zachytili na fotografiích. Nakonec se obě školy domluvily, že zakončením celé akce bude společná prezentace v Power Pointu.
Výsledek všechny zúčastněné potěšil.
Naše partnerská slovenská škola měla po ukončení letošního ročníku Záložka do knihy nápad, a to, použít záložky z partnerských škol a vymyslet nějakou zajímavou aktivitu navíc.
Dali jsme hlavy dohromady a žáci základní školy s p. učitelkou Vaňkovou vymysleli a vytvořili zdařilý komiks.
Jejich spolužáci ze základní školy speciální s p. učitelkou Máchovu pak použili speciální aplikaci a rozmluvili opičku - motiv, který se jim líbil nejvíce mezi obdrženými záložkami ze Slovenska.
Aktivity jsme si opět užili.